گوجه فرنگی سیاه موفق به اخذ پاسپورت کانادا شد

تاکنون، مطالعات تحقیقاتی در مورد اینکه آیا گوجه فرنگی سیاه یا محصولات مبتنی بر گوجه فرنگی می توانند به پیشگیری از سرطان معده کمک کنند یا خیر، موافق نیستند.
سرطان ریه. یافته های متفاوتی در مورد تاثیر خوردن گوجه فرنگی بر سرطان ریه وجود دارد. برخی تحقیقات به این نتیجه رسیده اند که گوجه فرنگی یا محصولات مبتنی بر گوجه فرنگی می توانند به پیشگیری از سرطان ریه کمک کنند.

اما این مطالعات به دلیل اینکه رفتار سیگار کشیدن افراد را در نظر نگرفته اند مورد انتقاد قرار گرفته اند. مطالعات با کیفیت بالاتر و در مقیاس بزرگ هیچ ارتباطی بین مصرف محصولات گوجه فرنگی و خطر ابتلا به سرطان ریه نشان نمی دهد.
سرطان تخمدان. برخی تحقیقات نشان می دهد که به نظر نمی رسد خوردن گوجه فرنگی بیشتر یا نوشیدن آب گوجه فرنگی بیشتر از سرطان تخمدان جلوگیری کند.

با این حال، مصرف سس گوجه فرنگی دو بار یا بیشتر در هفته خطر ابتلا به سرطان تخمدان را کاهش می دهد. شواهد دیگر نشان می دهد که افزایش دریافت لیکوپن در رژیم غذایی، به ویژه از سس گوجه فرنگی، با کاهش خطر ابتلا به سرطان تخمدان در زنان جوان تر (پیش از یائسگی) مرتبط است.
سرطان پانکراس. نتایج مطالعه در مورد تأثیر گوجه فرنگی بر خطر سرطان پانکراس اختلاف نظر دارد. یک مطالعه در مقیاس بزرگ نشان می دهد که خوردن گوجه فرنگی یا محصولات مبتنی بر گوجه فرنگی به نظر نمی رسد از سرطان پانکراس جلوگیری کند. با این حال، مطالعات دیگر نشان می دهد که مصرف گوجه فرنگی خام، و مصرف زیاد گوجه فرنگی به طور کلی، با کاهش احتمال ابتلا به سرطان پانکراس مرتبط است.
دوز مناسب گوجه فرنگی برای استفاده به عنوان درمان به عوامل متعددی مانند سن مصرف کننده، سلامتی و چندین شرایط دیگر بستگی دارد. در حال حاضر اطلاعات علمی کافی برای تعیین محدوده مناسب دوز برای گوجه فرنگی وجود ندارد. به خاطر داشته باشید که محصولات طبیعی همیشه لزوماً بی خطر نیستند و دوز آن می تواند مهم باشد. حتماً دستورالعمل های مربوطه روی برچسب محصول را دنبال کنید و قبل از استفاده با داروساز یا پزشک یا سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی مشورت کنید