کشف ام دی اف طرح چوب اکسترا در یکی از ساختمان های قدیمی چین

ما می گوییم که ام دی اف طرح چوب اکسترا یک ماده نسبتاً پایدار است زیرا ماهیت آن به عنوان یک محصول جانبی ساخته شده از ضایعات چوب است.

با این حال، تأثیر زیست محیطی واقعی یک محصول خاص به عوامل زیادی بستگی دارد.

اینها شامل نوع ضایعات چوب، اجزای اتصال، فواصل حمل و نقل و نوع وسایل نقلیه حمل و نقل است. بیایید در هر مرحله عمیق تر غوطه ور شویم و دریابیم که چگونه می تواند پایدارتر باشد.

تامین منابع MDF (تخته فیبر با چگالی متوسط) چقدر پایدار است.
به لطف ترسیب کربن درختان الوار و استفاده از تراشه ها و براده ها در کارخانه های چوب بری، تامین مواد زائد پانل های ام دی اف می تواند پایدار باشد.

ام دی اف طرح چوب اکسترا

ام دی اف طرح چوب اکسترا

از سوی دیگر، چسب نگرانی‌های زیست‌محیطی را ایجاد می‌کند زیرا رزین‌های رایج مورد استفاده در پانل‌های MDF حاوی مواد شیمیایی سمی هستند.

با این حال، می‌توان از جایگزین‌های باندینگ مبتنی بر طبیعی برای سازگاری بیشتر چوب‌های ام دی اف با محیط زیست استفاده کرد.

MDF از چه ساخته شده است و این به چه معناست برای پایداری؟
اجزای تشکیل دهنده پانل های ام دی اف چوب و چسب می باشد. ما به هر یک از اینها برای پایداری آنها نگاه خواهیم کرد.

پانل های ام دی اف در اصل با الیاف چوب استخراج شده از براده ها و براده های انباشته شده در کارخانه های چوب بری ساخته می شوند. اگرچه بسیاری از انواع چوب، هم از چوب نرم و هم چوب سخت، می توانند برای ساخت پانل های ام دی اف استفاده شوند، کاج رادیاتا بومی آمریکایی یکی از رایج ترین انتخاب هاست.

با افزایش تقاضا برای تخته فیبر با چگالی متوسط، از شاخه های درخت نیز استفاده می شود.

به عنوان مثال، نازک شدن صنوبر یا کاج برای سایر پروژه های نجاری بسیار کوچک است، بنابراین از شاخه های هرس شده برای ساخت پانل های ام دی اف استفاده می شود. برخی از تولیدکنندگان نیز از کاغذ و مقوای بازیافتی استفاده می کنند.