کالری و ارزش غذایی موجود در سیب

کنترل وزن: 100 گرم سیب حاوی 85 گرم آب است. این باعث می شود سیب میوه ای کم کالری باشد. علاوه بر این، فیبر قابل توجهی دارد. این دو جزء حیاتی، انتخاب خوبی برای دور نگه داشتن فرزندتان از نگرانی های افزایش وزن است. میوه آرایی سیب با این حال، فعالیت بدنی منظم با یک رژیم غذایی متعادل نیز برای مدیریت وزن مورد نیاز است.

سلامت دستگاه گوارش: سیب منبع فیبر محلول و نامحلول است. فیبر نامحلول موجود در پوست سیب، آب را در روده نگه می دارد و حجم آن را افزایش می دهد. حرکت غذا در روده را صاف می کند. علاوه بر این، به پاکسازی روده کمک می کند.

سلامت استخوان: برخی مطالعات نشان داده اند که مصرف طولانی مدت سیب ممکن است به بازیابی سلامت استخوان کمک کند. ممکن است به دلیل وجود مواد معدنی مانند کلسیم و منیزیم باشد.

سلامت شناختی: سیب حاوی ترکیبات فنلی است که در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد مؤثر است. ماهی قزل آلا تحقیقات در مورد پتانسیل سیب برای حفظ و بهبود سلامت مغز ادامه دارد.

حمایت از پری بیوتیک: مشخصات میکروبیوتای روده را می توان با کمک رژیم غذایی تغییر داد. با این حال، برای آن، نوع و مقدار غذایی که به روده بزرگ می رسد نقش مهمی دارد. سیب دارای فیبر نامحلول مانند سلولز و همی سلولز است که به عنوان پری بیوتیک عمل می کند. به روده بزرگ می رسد و احتمالاً از تقویت میکروبیوتای روده پشتیبانی می کند.

سیب دارای مقدار قابل توجهی فیبر محلول مانند پکتین است. پکتین در جلوگیری از تجمع کلسترول در رگ های خونی موثر است. در نهایت باعث کاهش بروز بیماری های قلبی عروقی می شود. علاوه بر فیبر، سیب دارای ترکیبات زیست فعال مانند فلاونوئیدها است که ممکن است خطرات قلبی عروقی را کاهش دهد.

یک مطالعه تحقیقاتی نشان داد که فعالیت آنتی اکسیدانی سیب های نارس بیشتر از سیب های رسیده است. بهترین زمان مصرف پودر سنجد با این حال، سیب های رسیده دارای بالاترین نسبت فنولیک آزاد هستند که به راحتی توسط بدن جذب می شوند.

فعالیت آنتی اکسیدانی بالا می تواند در پیشگیری از بیماری های مزمن مانند سرطان مفید باشد. در اینجا مهم است که توجه داشته باشید که فعالیت آنتی اکسیدانی بر اساس انواع سیب متفاوت است. طرز تهیه زیتون سیاه همچنین، فعالیت آنتی اکسیدانی بالاتری به پوست سیب نسبت به گوشت سیب نسبت داده می شود.

  • منابع:
    1. Interesting Apple Facts For Kids & Its Health Benefits
  • تبلیغات: 
    1. بدون اینکه از کشور خارج شوید درآمد دلاری داشته باشید
    2. آیا از بین برد جوش با الکل کار بهداشتی است؟
    3. کشاورزی که برای داشتن زندگی مرفه جان خود را از دست داد
    4. سارقی که از دستکش لاتکس استفاده می کند