مزایا مصرف تخمه آفتابگردان برای سلامتی

اگرچه دانه های آفتابگردان به وضوح بسیار مفید هستند، اما دارای تعدادی عوارض جانبی هستند. مصرف مقادیر زیاد تخمه آفتابگردان بوداده می تواند عوارض جانبی برای سلامتی شما داشته باشد. شرکت آراد برندینگ به عنوان مثال، می تواند بر عملکرد کلیه ها تأثیر بگذارد. تخمه آفتابگردان حاوی مقادیر زیادی فسفر است که مصرف بیش از حد آن می تواند بر عملکرد کلیه ها تأثیر بگذارد.

مصرف روزانه این دانه ها باید حداکثر به نصف فنجان محدود شود که تضمین می کند که تمام مواد مغذی و فواید مورد نیاز بدون آسیب رساندن به بدن محقق می شود. علاوه بر این، مصرف بیش از حد نیز می تواند منجر به افزایش وزن شود. لباس بلوچی این دانه‌ها کاملاً خوشمزه هستند، بنابراین می‌توان در خوردن آنها زیاده‌روی کرد در حالی که تصور می‌شود یک میان وعده سالم هستند. در حالی که آنها سالم هستند، زیاده روی می تواند مزایای بالقوه آنها را از بین ببرد و مشکلاتی ایجاد کند.

تنها یک چهارم فنجان از این دانه ها حاوی 200 کالری است، بنابراین مصرف بیشتر از آن، کالری دریافتی را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. علاوه بر این، این دانه ها همچنین می توانند باعث ایجاد بثورات روی پوست شوند. جیوه قرمز در چه وسایلی است همانطور که می دانیم، دانه های آفتابگردان حاوی ماده معدنی کمیاب به نام سلنیوم هستند. در حالی که سلنیوم در حد اعتدال می تواند از سرطان پیشگیری کند، مصرف بیش از حد آن می تواند تعدادی از علائم غیر از بثورات پوستی از جمله خستگی مزمن و نوسانات خلقی را ایجاد کند.

شواهد باستان شناسی نشان می دهد که گیاه آفتابگردان بومی آمریکای شمالی است. شواهد حاکی از آن است که بومیان آمریکا آن را تا 3000 سال قبل از میلاد مسیح کشت می کردند. طرز بو دادن تخمه در ماهیتابه با این حال، آنها به عنوان یک محصول برای اولین بار در روسیه تجاری شدند و برای استخراج روغن مورد استفاده قرار گرفتند. فقط در دهه 1800 آنها توسط آمریکای شمالی مجددا وارد شدند و برای روغن، دانه ها و خواص زیبایی شناختی آنها مورد استفاده قرار گرفتند.

  • منابع:
    1. Health Benefits Of Sunflower, Uses And Its Side Effects
  • تبلیغات: 
    1. استفاده از ضایعات چرم پس از برش
    2. تنها با پرورش خیار میلیاردر شوید
    3. با سریعترین روش تنها در یک هفته به وزن ایده آل خود برسید
    4. پیدا شدن چیزهای بسیار عجیب در بیابان لوت ایران!!