مادران باردار نخود برشته بخورید تا کودکانتان آلرژی نگیرند

نخود برشته ترد یک غذای کاملا همه کاره است. می توان آن را به جای کراکر برای سوپ سرو کرد و روی سالاد پاشید، اما البته قبل از هر چیز یک میان وعده مغذی و خوشمزه است که می تواند جایگزین عالی برای کراکر یا چیپس باشد.

از نظر طعم خنثی، خود نخود برشته به شما این امکان را می دهد که بی پایان با ادویه ها و ادویه ها آزمایش کنید و هر بار طعم جدیدی به میان وعده بدهید.

و مراحل تهیه آن با سادگی خود را مجذوب خود می کند. کافی است کمی روغن اضافه کنید، دانه ها را با مقداری ادویه تند دیگر مزه دار کنید و سپس به سادگی در تابه یا فر سرخ کنید تا ترد شوند. تلاش كردن!

نخود را با آب سرد بریزید و بگذارید 10-12 ساعت یا حتی بهتر برای یک روز بماند.

در طول فرآیند برشته کردن، نخود کوچک شده و تقریباً به طور کامل به اندازه اولیه خود باز می گردد. بنابراین، هنگام خرید آجیل برای تهیه تنقلات، بزرگترین آجیل هایی را که می توانید پیدا کنید انتخاب کنید.

نخود

آجیل را آبکش کنید، زیر آب جاری بشویید و کاملا خشک کنید. مهم است که یک قطره رطوبت روی سطح نخود باقی نماند – در این صورت سریعتر پخته می شود و ترد می شود.

برای پختن نخود سرخ شده در تابه، روغن نباتی را روی حرارت متوسط ​​گرم کنید، نخود آماده را اضافه کنید و هر 5 دقیقه یکبار هم بزنید، دانه ها را تفت دهید تا نرم شوند. به عنوان یک قاعده، فرآیند پخت و پز 15-20 دقیقه طول می کشد.

از آنجایی که نخود تفت داده شده تفاوت چندانی با نخود خام ندارد، در حین پخت، دانه ها را به صورت دوره ای میل کنید.

نخود را در تابه بریزید.

وقتی دانه ها کاملاً پخته شدند و پوسته نازکی به دست آمدند، ادویه ها را اضافه کنید و با هم زدن روی حرارت ملایم، نخودها را به مدت 4 تا 5 دقیقه دیگر یا تا زمانی که دانه ها به اندازه کافی ترد شوند، تفت دهید.

نمک و ادویه را اضافه کنید.

برای تهیه نخود تفت داده شده در فر، ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری را در ظرف مخصوص فر بریزید. روغن سبزیجات.

نخود و ادویه های آماده را به سلیقه اضافه کنید. نمک، پاپریکا، فلفل قرمز آسیاب شده، زنجبیل، کاری و سیر خشک را اضافه می کنم.