قالی تمام پشمی + قیمت خرید فروش

قیمت قالی تمام پشمی با توجه به این که توسط دست بافته می شود و همچنین مواد به کار رفته در آن، که از پشم طبیعی است به طبع دارای قیمت بسیار بالایی است و امروزه از قالی و فرش های دستباف بیشتر به عنوان صادرات و به عنوان کالاهای لوکس و زینتی استفاده می شود. فرش ها در انواع مختلف و با رنگ های متنوع وجود دارد که می تواند باب سلیقه تمامی افراد باشد.

فرش ها در انواع پشمی و ابریشمی بافته می شوند که معمولا فرش های ابریشمی با قیمت های بسیار بالا و با کیفیت بسیار عالی تولید می شوند. تراکم فرش هم با هم متفاوتند هر چه فرش متراکم تر باشد دارای کیفیت و قیمت بالاتری است. پشم نوعی الیاف است که از زمان های گذشته تا به امروز برای موارد مختلف و از جمله بافت فرش استفاده می شود. امروزه فروشگاه های زیادی در زمینه خرید و فروش قالی تمام پشمی فعالیت می کنند که هر کدام، محصولات خود را با توجه به کیفیت آن با قیمت های متفاوتی می فروشند.

قالی تمام پشمی + قیمت خرید فروش

قالی تمام پشمی

قالی تمام پشمی پشم ها معمولا از بدن گوسفند و شتر و بز تهیه می شود. کشور ایران از اولین و برترین کشورها در زمینه تولیدات فرش است و صادرات فرش از یکی از موارد مهم درآمدی کشور محسوب می شود. پشم ها پس از چیده شدن از بدن گوسفندان، شسته می شوند و سپس یا به صورت دستی و یا توسط کارخانه های مخصوص در این زمینه به نخ تبدیل می شوند.

پس از این مرحله نخ ها برای رنگ آمیزی به کارگاه های مخصوص برده می شوند. در گذشته رنگی که برای این کار استفاده می شد اغلب رنگ های طبیعی و گیاهی بود به عنوان مثال از روناس برای رنگ قرمز استفاده می کردند. هنوز هم کارگاه هایی وجود دارد که از این روش برای رنگ کردن نخ ها استفاده می کند. اما امروزه بیشتر از رنگ های شیمیایی استفاده می شود از خصوصیاتی که رنگ های شیمیایی دارد این است که بعدها در شستشوی فرش رنگ نمی دهند و اینکه دارای تنوع بسیار بالایی هستند به طوری که انواع رنگ ها را می توان تولید کرد.

قالی تمام پشمی در واقع فرشی است که به طور کامل از پشم تهیه شده باشد، در این نوع قالی حتی تار و پود فرش نیز از پشم تهیه شده است. قالی پشمی نسبت به قالی های ابریشمی دارای لطافت کمتری است ولی همچنان طرفداران خاص خود را دارد و در جایگاه بالایی در زمینه صادرات قرار دارند. قالی پشمی در برابر لک و گرد و خاک بسیار مقاوم هستند و به راحتی می توان آنها را تمیز کرد.

چون قالی های دستباف ارزشمند و حساس هستند بهتر است برای شستن آنها از آب داغ و مواد شوینده قوی استفاده نشود تا به بافت و رنگ آنها آسیبی وارد نشود. قالی ها و فرش های پشمی با طرح ها و رنگ های زیبایی که دارند به محیط منزل گرما می بخشند و شاید بتوان گفت یکی از لذت بخش ترین و جذاب ترین خریدها برای منزل خرید فرش است. به لطف تکنولوژی و اینترنت خرید فرش هم آسان شده است و می توان به راحتی در منزل فرش را انتخاب کرد و خرید و در منزل تحویل گرفت.

بهتر است برای منزل از قالی های پشمی دستباف استفاده کنید، چرا که هم خواص درمانی بی شماری دارند و هم اینکه تا 50 سال عمر مفید دارند ولی فرش های ماشینی به دلیل استفاده از نخ های غیر طبیعی بیش از 5 سال ماندگاری ندارند و ممکن است با یک بار شستشو شکل اولیه خود را از دست بدهند. پس خرید قالی پشمی دستباف در واقع یک تیر و چند نشان است.

قالی تمام پشمی کاشان

قالی تمام پشمی کاشان قالی تمام پشمی کاشان به دلیل استفاده از الیاف طبیعی خاصیت درمانی نیز دارد. قالی های پشمی همچنین دارای استحکام بیشتری است. حتی این فرش ها به دلیل اینکه از پشم های طبیعی گوسفندان استفاده می شود معمولا دارای بوی خاصی هستند که ممکن است مورد پسند بسیاری نباشد. از جمله خواصی که این قالی ها دارد این است که نشستن بر روی این فرش ها می تواند گردش خون بدن را بهبود بخشد و همچنین می تواند به دلیل پرزهایی که دارد خواب را راحت تر کند.

استفاده از قالی پشمی به دلیل استفاده از رنگ های جذاب و زیبا می تواند برای آرامش اعصاب هم مفید باشد. راه رفتن و نشستن بر روی قالی پشمی کاشان می تواند در موارد زیادی به درمان و کاهش دردهای عضلانی کمک کند. قالی پشمی از جمله فرش های مقاوم است و رطوبت و آب نمی تواند باعث خراب شدن آن بشود و به همین دلیل است که از این قالی در شهرهای شمالی و جنوبی استفاده می شود.

در صورت استفاده درست، این قالی می تواند تا سالیان سال همچنان سالم بماند. قالی پشمی کاشان با پرزهای بلندی که دارد حس لطافت و نرمی را به پا منتقل می کند. قالی کاشان به عنوان عایق در برابر سرما بسیار خوب عمل می کند و از سرایت سرما از کف زمین جلوگیری می کند. شاید بتوان گفت تنها عیب قالی های تمام پشم، وزن زیاد آنهاست که به دلیل استفاده از پشم طبیعی است.

قالی تمام پشمی بنفش

قالی تمام پشمی بنفش گوسفندانی که از پشم آنها در تولید قالی استفاده می شود از نژادهای مختلف قزل، بلوچی، بختیاری و افشاری هستند که می توان از پشم آنها مرغوب ترین قالی را تولید کرد. قالی های پشمی هم به صورت دستی و هم به صورت ماشینی بافته می شوند که البته نوع دستی آن به دلیل ظرافت هایی که در آن ایجاد شده است گران قیمت تر است. قالی های پشمی که در کارخانه های ریسندگی و بافندگی تولید می شوند از اغلب رنگ ها با تنوع بالا استفاده می کنند. به طور مثال رنگ بنفش که طرفداران بسیاری دارد و اینکه هر کسی رنگ فرش را متناسب با دکوراسیون منزل خود انتخاب می کنند.

قالی تمام پشمی دستباف

قالی تمام پشمی دستباف قالی تمام پشمی دستباف بیشتر توسط زنان عشایر و روستایی بافته می شود. در زندگی عشایری خانواده ها برای تامین نیازهای روزانه خود و به دلیل عدم دسترسی به شهرها معمولا به دامداری می پردازند. همین امر باعث شده است تا زنان خانه دار بتوانند پشم مورد نیاز برای بافت قالی را در دسترس داشته باشند. محیا بودن امکانات آنها را تشویق به بافت قالی می کند و از طرفی با بافت قالی می توانند در تامین هزینه های زندگی کمک حال خانواده باشند. انواع مختلفی از قالی مثل گلیم، گبه، جاجیم و غیره بافته می شود که هر کدام طرفداران خاص خود را دارد. کودکان از همان کودکی در کنار مادرانشان بافت قالی را یاد می گیرند. قالی بافی علاوه بر اینکه یک هنر پول ساز است در تمدد اعصاب و آرامش انسان نقش به سزایی دارد.