فروش پنیر سفید فله ای به عنوان هدیه روز مرد با شصت درصد تخفیف آغاز شد

آیا پنیر به طور کلی سالم است؟
ظاهرا بله. بر اساس تحقیقات اخیر، خوردن پنیر سفید فله ای خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد، به تنظیم فشار خون، بهبود ساختار استخوان و جلوگیری از از دست دادن استخوان مرتبط با افزایش سن کمک می کند، یعنی خطر پوکی استخوان را کاهش می دهد.

پنیر  غذای کاربردی: بسیاری از مواد مغذی مورد نیاز برای حفظ و بهبود سلامت هستند.

به طور خاص، پنیر حاوی تقریباً تمام اسیدهای آمینه ضروری است که از فعالیت متابولیک حمایت می کند، ترکیب بدن را بهبود می بخشد و وزن را کاهش می دهد. به علاوه پروبیوتیک ها، ویتامین ها (B12، B2، A، B6، D) و مواد معدنی: کلسیم، فسفر، سلنیوم و روی.

تنها چیزی که شهرت بی عیب و نقص پنیر را مورد تردید قرار می دهد چربی اشباع شده است. تأثیر آنها بر روی بدن هنوز در حال بررسی است و هیچ شواهد قانع‌کننده‌ای مبنی بر اینکه آنها خطری برای سلامتی دارند وجود ندارد.

حذف کامل چربی های اشباع شده منطقی به نظر نمی رسد، اما کاهش مقدار آنها در رژیم غذایی و افزودن بیشتر چربی های غیراشباع گیاهی ارزشش را دارد: دانشمندان معتقدند که می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را تا 14 درصد کاهش دهد.

پنیر سفید فله ای

توصیه می‌کند بیش از 13 گرم چربی اشباع در روز مصرف نکنید. وزارت بهداشت بریتانیا ارتباطات در دسترس است. زنان از میزان 20 گرم تجاوز نمی کنند و مردان از 30 گرم تجاوز نمی کنند. ساده ترین گزینه رژیم غذایی و جایگزینی منابع گیاهی چربی با منابع حیوانی است.

چه کسی پنیر مجاز نیست؟ پنیر می تواند برای افرادی که به لاکتوز و پروتئین شیر حساس هستند ناراحت کننده باشد.

در مورد اول، ما عمدتاً در مورد پنیرهای نرم جوان مانند موزارلا، بری و کامبرت صحبت می کنیم: آنها حاوی مقدار زیادی لاکتوز هستند.

اما پنیرهای سخت (به عنوان مثال، پارمزان، سوئیس، چدار) را می توان در رژیم غذایی رها کرد: باکتری هایی که در تخمیر شرکت می کنند، لاکتوز را تجزیه کرده و غلظت آن را به مقادیر پایین تری کاهش می دهند.

اگر به پروتئین شیر حساسیت دارید، متأسفانه پنیر لپه کاملا غیرممکن است.