سنگ عقیق طبیعی در کوهستان موجب نجات کوهنورد ایتالیایی شد

سنگ عقیق طبیعی یک سنگ قیمتی جذاب با تاریخ طولانی و باستانی است که قدمت آن به بابلی ها، یونانی ها و رومی های باستان باز می گردد.

نام آن از رودخانه Achates در جزیره مدیترانه ای سیسیل در قرن چهارم قبل از میلاد گرفته شده است و در تمام رنگ های رنگین کمان یافت می شود.

از همان ابتدا به دلیل قدرت معنوی و زیبایی برجسته‌اش با فرهنگ‌های اولیه که ارتعاشات پرانرژی با فرکانس پایین آن را تشخیص می‌دادند و تأثیر زمین و زمین‌گذاری آن را تشخیص می‌دادند، ارزش زیادی داشت.

عقیق در طیف گسترده ای از رنگ های طبیعی از جمله آبی، قرمز، یاسی، صورتی، زرد، سیاه، خاکستری و سفید یافت می شود.

عقیق نیز در الگوهای مختلف ظاهر می شود، اغلب با دو، سه یا چند رنگ در یک سنگ قیمتی مشابه.

به بیان دقیق، عقیق باید یک سنگ قیمتی رگه‌دار باشد، اما این جواهر دارای خانواده بزرگی است که شامل ژئود، شکل درخت، برگ و خزه، رنگ‌های جامد، دایره‌ها و رنگ‌های کمانی نیز می‌شود.

سنگ عقیق طبیعی

عقیق یکی از اعضای خانواده کوارتز است که یک گروه مشهور و از نظر معنوی قدرتمند از سنگ های قیمتی است.

کوارتز در دو نوع یافت می شود، کریستال های شفاف کلاسیک مانند آمتیست، سیترین، کوارتز دودی و مانند آن که دارای لبه های ظریف و نوک تیز هستند و به راحتی در جواهر فروشی ها قابل تشخیص هستند.

سپس نسخه شفاف یا مات آن وجود دارد که شامل عقیق و همچنین آمازونیت، کارنلین، جاسپر و اونیکس است.

هر دو نوع اساساً دی اکسید سیلیکون یا SiO4 هستند که یکی از رایج ترین مواد روی زمین است و حتی در داخل بدن ما یافت می شود – شاید به همین دلیل است که ما آن را بسیار آرام می یابیم.

رنگ‌های مختلف به این معنی است که عقیق می‌تواند تأثیرات فیزیکی و احساسی زیادی داشته باشد، اما به طور کلی یک سنگ قیمتی آرامش‌بخش و آرام‌بخش است که می‌تواند تنش و عصبانیت را کاهش دهد.

تمرکز، حافظه، آگاهی از محیط اطراف و ذهن منطقی شما را بهبود می بخشد در واقع کل وضعیت ذهنی شما.

عقیق انرژی هماهنگی دارد که روابط سالم را تقویت می کند، ارتباطات را تسهیل می کند، به دوستان و خانواده شما اجازه می دهد نیازهای شما را درک کنند و همچنین به شما اجازه می دهد نیازهای آنها را درک کنید.