استفاده از نمک در موارد مختلف

نمک کوشر
نمک کوشر کریستال الماس در مقایسه با برند دیگری
نمک آبی گرمسار کریستال الماس (سمت چپ) و نمک کوشر مدیترانه جزر و مد طبیعی (راست).
از طرف دیگر، نمک کوشر، ید خود را در طول فرآیند خشک کردن از دست می دهد و به آن اضافه نمی شود. تفاوت اصلی دیگر بین نمک سفره و کوشر شکل و اندازه کریستال ها است. نمک سفره در مقایسه با دانه های برف بزرگتر و پف دار نمک کوشر مانند تگرگ یخی است.

در حالی که کریستال‌های کوچک‌تر نمک خوراکی تمایل دارند از غذاها بیرون بزنند و در شکاف‌ها ته نشین شوند، نمک کوشر در تماس با بسیاری از غذاها ذوب می‌شود و باعث چسبیدن کریستال‌ها می‌شود. در نتیجه به این معنی است که سطح غذاها را به طور یکنواخت می پوشاند. آشپزهای حرفه‌ای تمایل دارند به بافت ضخیم‌تر و درشت‌تر نمک کوشر توجه کنند، که این امر باعث می‌شود که آن را راحت‌تر بچکانید و روی غذا بپاشید. این یک نمک همه منظوره عالی است.

نمک تصفیه شده خوراکی” به این دلیل نامگذاری شده است که به طور سنتی توسط قصابان برای تمیز کردن گوشت و درست کردن آن طبق قوانین رژیم غذایی یهودیان استفاده می شد. کوشرینگ یا “کشرینگ” علاوه بر آبکشی و خارج کردن خون از گوشت، شامل مرحله ای است که در آن گوشت با لایه ریز نمک پوشانده می شود. از آنجایی که کریستال‌های بزرگ‌تر نمک به راحتی سطح گوشت را می‌پوشاند و مایع بیشتری را جذب می‌کند، نمک با دانه‌بندی بزرگ‌تر به «نمک کوشر» معروف شد.

یک روش استاندارد و واحد برای تولید نمک دریایی ایرانی وجود ندارد، که با مقایسه نزدیک نمک کوشر مورتون و نمک کوشر کریستال الماس آشکار می شود، زیرا آنها چگالی متفاوتی دارند. این تفاوت مهم نیست که از نمک کوشر برای پاشیدن روی غذا استفاده می کنید، اما اگر از حجم برای اندازه گیری نمک به جای جرم استفاده کنید، می تواند در دستور العمل های پخت (و دیگر) نقش داشته باشد.

نمک کشر مورتون همچنین حاوی عامل ضد انباشتگی سودا یا فروسیانید سدیم است، در حالی که کریستال الماس اینطور نیست. برای اطلاعات بیشتر در مورد نمک کوشر (به علاوه نموداری که چگالی های مختلف نمک های معمولی را نشان می دهد)، به مقاله کنجی در سال 2013 در مورد اینکه چرا نمک کوشر در بسیاری از کاربردهای آشپزی بهتر است، مراجعه کنید.

نمک صورتی هیمالیا
نمای نزدیک از نمک صورتی هیمالیا
تمام نمک صورتی طبیعی هیمالیا، همانطور که قبلا ذکر شد، از یک معدن در پاکستان استخراج شده است. رنگ از عناصر کمیاب می آید که برخی از آنها بیشتر در قسمت های خاصی از معدن متمرکز هستند. این تفاوت‌ها به نمک طیفی از رنگ‌ها، از صورتی کم‌رنگ تا رنگ‌های عمیق‌تر و تقریباً صورتی چغندری می‌دهد.

  • منابع:
  1. A Guide to Salt, the World’s Most Popular Food
  • تبلیغات:
  1. کشف کنسانتره انار در صندوق امانات بانک ملی!
  2. درمان زانو درد با خوردن آویشن امکان پذیر شد!
  3. قاتلی از عایق برای خفه کردن افراد استفاده می کرد!
  4. دستگاه بادکن جلوی مشکلات کلیوی را می گیرد