ارسال پالتو زنانه خارجی بافته شده با نخ طلا برای ملکه الیزابت

در پایان قرن نوزدهم، در میان مدگرایان که سبک زندگی فعالی داشتند، مدل‌های مردانه پالتو های فرش کوتاه تک‌سینه ساخته شده از مواد پشمی متراکم رایج شد. این مدل برای سوارکاری در نظر گرفته شده بود، اما بعداً چربی عنصری از کمد لباس روزمره مردان شد.

شکل مدل های پالتو زنانه خارجی نیز به طور قابل توجهی تغییر کرده است آنها گشادتر، گردتر شده اند و کمد لباس “جنس ضعیف” با مدل هایی از سبک های مردانه مانند “الستر” و ژاکت نخودی پر می شود.

پالتو ها اغلب از پارچه های چاپ شده، مخملی یا مخملی، و همچنین نمد و بروکاد دوخته می شدند. اگر پالتو زمستان بود، از مواد پشمی ضخیم، صاف یا در قفس انگلیسی استفاده می شد و یقه و سجاف آن را می شد با خز تزئین کرد.

خود یقه از مخمل یا از گیپور، اگر مدل جشن بود، “برای بیرون رفتن” دوخته می شد.

آستر در صورت وجود از پارچه های ابریشمی یا ساتن دوخته می شد و از دکمه های بزرگ به عنوان بست روی پالتو استفاده می شد.

قرن بیستم پربارترین مدل پالتو های جدید شد، اما به طور کلی، 3 سیلوئت اصلی باقی ماندند: مستقیم، متناسب و ذوزنقه ای.

پالتو زنانه خارجی

وقتی شیک پوشان برجسته شروع به کار کردند، فانتزی ترین مدل ها شروع به دروغ گفتن کردند: رمانتیک، عجیب و غریب، ظریف  آنها با ذوق با گلدوزی و قیطان تزئین شده بودند.

یکی از ویژگی های بارز مدل های پالتو دهه 30 عدم تقارن و یقه های خز بزرگ یا پالتو های بدون آنها است. دو سال بعد، شبح ذوزنقه‌ای swagger به یک روند تبدیل می‌شود. و کمی بعد – پالتو جیگر که دارای برش مستقیم و طول ¾ یا تا باسن است.

در ارتباط با خصومت ها، در دهه 40، سبک نظامی به مد آمد که بر روی طراحی پالتو مردانه تکان می خورد: برش اسپرت تر، شبح مستطیلی و شانه های پهن ظاهر شد.

در پشت، چین‌هایی که به سمت پایین متمایز می‌شوند، به‌صورت خودنمایی می‌کنند. شکل یقه ها نیز تغییر کرد: آنها شروع به جایگزینی با برگردان گرد یا یقه شال کردند.